نتایج جستجو برای عبارت :

♦حُبُّ السِّجن♦

رَبِّ السِّجنُ أحَبُّ إلَیَّ مِمّا یَدعوُنَنی إلیه
این چه سِجن محبوبی است؟
 ک محبوب تر است از خواسته ی آنهایی ک قصد تصرّف یوسف را کرده اند.

آه یوسف زهرا!
این خلائق از تو چه می خواهند ک مسجون بودن، نزد تو محبوب تر است از اجابت دعوایشان ؟
یکی حبّ شهادت دارد،
یکی هم حبّ غیبت،
حبّ السجن.
حدیث(1) پیامبر صلى الله علیه و آله:
اَلصَّلاةُ مِن شَرائِعِ الدّینِ وَ فیها مَرضاةُ الرَّبِّ عَزَّوَجَلَّ وَ هِىَ مِنهاجُ النبیاءِ وَ لِلمُصَلّى حُبُّ المَلائِکَةِ وَ هُدىً و ایمانٌ وَ نورُ المَعرفَةِ وَ بَرَکَةٌ فِى الرِّزقِ؛
 نماز، از آیین هاى دین است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پیامبران است. براى نمازگزار، محبت فرشتگان، هدایت، ایمان، نور معرفت و برکت در روزى است.
خصال، ج2،ص 522
حدیث (2) پیامبر صلى الله علیه و آله:
صَلاةُ اللّیلِ م
«١٤»زُیِّنَ‌ لِلنّاسِ‌ حُبُّ‌ الشَّهَواتِ‌ مِنَ‌ النِّساءِ وَ الْبَنِینَ‌ وَ الْقَناطِیرِ الْمُقَنْطَرَةِ‌ مِنَ‌ الذَّهَبِ‌ وَ الْفِضَّةِ‌ وَ الْخَیْلِ‌ الْمُسَوَّمَةِ‌ وَ الْأَنْعامِ‌ وَ الْحَرْثِ‌ ذلِکَ‌ مَتاعُ‌ الْحَیاةِ‌ الدُّنْیا وَ اللّهُ‌ عِنْدَهُ‌ حُسْنُ‌ الْمَآبِ‌ عشق و علاقه به زنان و فرزندان و اموال زیاد از طلا و نقره و اسبان ممتاز و چهارپایان و کشتزارها که همه از شهوات و خواسته‌هاى نفسانى است، در نظر مرد
«١٤»زُیِّنَ‌ لِلنّاسِ‌ حُبُّ‌ الشَّهَواتِ‌ مِنَ‌ النِّساءِ وَ الْبَنِینَ‌ وَ الْقَناطِیرِ الْمُقَنْطَرَةِ‌ مِنَ‌ الذَّهَبِ‌ وَ الْفِضَّةِ‌ وَ الْخَیْلِ‌ الْمُسَوَّمَةِ‌ وَ الْأَنْعامِ‌ وَ الْحَرْثِ‌ ذلِکَ‌ مَتاعُ‌ الْحَیاةِ‌ الدُّنْیا وَ اللّهُ‌ عِنْدَهُ‌ حُسْنُ‌ الْمَآبِ‌ عشق و علاقه به زنان و فرزندان و اموال زیاد از طلا و نقره و اسبان ممتاز و چهارپایان و کشتزارها که همه از شهوات و خواسته‌هاى نفسانى است، در نظر مرد
خورشید هر شب می‌دمد از مشرق پیشانی‌اتوادی طور است این زمین یا خلوت عرفانی‌اتجز یاد حق در خلوتت راهی ندارد هیچکس وقتی که هستی هم‌قسم با سجدۀ طولانی‌اتهر بار یونس می‌شود مبهوت کظم غیظ توچشمی ندیده یک‌دم از این قوم روگردانی‌اتهر کس اسیر سورۀ والشمسِ رویت می‌شوداز قعر ظلمت می‌رسد تا ساحل نورانی‌اتعزم تو فولادی‌تر است از میله‌های این قفسهرگز ندیده دیدۀ فرعونیان حیرانی‌ات«یا رَبِّ خَلِّصنِی مِنَ السِّجن» از نگاهت می‌چکداما همه در ح
زُیِّنَ لِلنَّاسِ حُبُّ الشَّهَوَاتِ مِنَ النِّسَاءِ وَالْبَنِینَ وَالْقَنَاطِیرِ الْمُقَنطَرَةِ مِنَ الذَّهَبِ وَالْفِضَّةِ وَالْخَیْلِ الْمُسَوَّمَةِ وَالْأَنْعَامِ وَالْحَرْثِ ذَٰلِکَ مَتَاعُ الْحَیَاةِ الدُّنْیَا وَاللَّهُ عِندَهُ حُسْنُ الْمَآبِ
 
محبّت امور مادی، از زنان و فرزندان و اموال هنگفت از طلا و نقره و اسبهای ممتاز و چهارپایان و زراعت، در نظر مردم جلوه داده شده است؛ (تا در پرتو آن، آزمایش و تربیت شوند؛ ولی) اینها (د
دعا برای بازگشت معشوق خود در سه روز
با نام خدا نیت کرده و غسل کند و در ایامی به جز قمر در عقرب در محلی آرام به مدت ۳ روز و در روز اول ۱۰۰ مرتبه سوره کوثر را به میوه ای بخواند و به خورد محبوبش بدهد .
در روز دوم این دعا را ۱۰۰ مرتبه قرائت و نیز ۱۰۰ مرتبه به نوشیدنی شیرین یا آب پاک بخواند و به خورد محبوبش دهد :
{وَأَلْقَیْتُ عَلَیْکَ مَحَبَّهً مِنِّی وَلِتُصْنَعَ عَلَى عَیْنِی * إِذْ تَمْشِی أُخْتُکَ فَتَقُولُ هَلْ أَدُلُّکُمْ عَلَى مَنْ یَکْفُلُه
مرز ایمان و نفاق از منظر شیعه #معلوم است…
 #حب_علی ایمان و بغض او کفر است این مضمون روایت «حُبُّ عَلِیٍّ إِیمَانٌ وَ بُغْضُهُ کُفْرٌ» است.
 آری #حب و مودت به مولا علی است که مشخص میکند چه کسی شیعه و چه کسی دشمن اهل بیت است…
وقتی یک مدعی شیاد به نام قرآن به نام روایات به نام #شیعه قصد تیشه زدن به ریشه و بنیان این مذهب را دارد و با جسارت تمام به أب الأئمة به #مرز_ایمان_و_نفاق توهین میکند و وی را در #خسر و #زیان میداند چگونه اورا شیعه حساب کرده و امام
إذ قال یوسفُ لأبیه یا أبت إنّی رأیتُ أحد عشرَ کوکباً وَ الشّمس و القمر رأیتهم لی ساجدین
یوسف پیامبر ب پدرش گفت: همانا من دیدم ک یازده کوکب ب همراه شمس و قمر بر من در حالت سجده بودند.
یوسف تویی و
شمس، پیامبر است ( شمس من و خدای من)
  قمر علی است ( علیهما السلام)؛
( من غلام قمرم غیر قمر هیچ مگو)
یازده کوکب ب همراه خود یوسف = دوازده کوکب؛ 
دوازده کوکب + شمس و قمر = چهارده کوکب
تو کوکب چهاردهی یوسف زهرا
و روزی  این رؤیا ب تأویل خواهد انجامید.
وَ رفعَ أبویه
1
عنه صلى الله علیه و آله :قَولُ الرَّجُلِ للمرأةِ : «إنّی اُحِبُّکِ» لا یَذهَبُ مِن قَلبِها أبدا . پیامبر خدا صلى الله علیه و آله : این سخن مرد به زن که «دوستت دارم» هرگز از دل زن بیرون نرود .
2
الإمامُ الرِّضا علیه السلام :إیّاکَ أن تُزَوِّجَ شارِبَ الخَمرِ ، فإن زَوَّجتَهُ فکأنّما قُدْتَ إلى الزِّنا . امام رضا علیه السلام : از زن دادن به شراب خوار بپرهیز، که اگر به او زن دهى چنان است که دلاّل زنا شده باشى
3
عنه صلى الله علیه و آله :لا تُنکَحُ الم
فیلم رحمان 1400 درواقع محصول منوچهرهادی نیست محصول برخورد سیب‌زمینی‌وار ماست. یک گناه در سه جا، سه عقاب متفاوت داره.
کسی که در خانه گناه می‌کنه ضررش به خودش می‌رسه. 
کسی که در جامعه و خیابان گناه می‌کنه گناهش بیشتره. چون بقیه می‌بینند قبح گناه ریخته می‌شه  یا ممکنه تکرار کنند. 
 کسی که در جامعه  گناه می‌کنه و به گناهش افتخار می‌کنه عقابش خیلی خیلی بیشتره. چون داره الگوسازی گناه می‌کنه. منکر رو داره معروف جلوه می‌ده.
گناه یک آدم عادی در ج
وجوب تبری و تولی در کلام امام صادق علیه السلام
شیخ صدوق رضوان الله علیه روایت کرده است که امام صادق علیه السلام فرمودند:
«حُبُّ أولیاءِ الله والوِلایَةُ لهَمُ واجبَةٌ والبَراءَةُ من أعدائهم واجِبَةٌ و من الّذین ظَلَمُوا آل محمّدٍ علیهم السّلام و هَتَکوا حِجَابَه و أخَذُوا من فاطمةَ علیها السّلام فدک ، و مَنَعُوها میراثَها و غَصَبُوها و زوجَها حُقُوقَهُما ، و همَّوا بإحراق بیتِها و أَسَّسوا الظلمَ و غَیَّرُوا سُنَّة رسول الله صلی الله
احادیث راجع به ایمان


 
چند حدیث از ائمه در مورد ایمان

 
 ایمان، این است که راستگویى را هر چند به زیان تو باشد بر دروغگویى، گرچه به سود تو باشد، ترجیح دهى.
 پیامبر صلى الله علیه و آله:
اَلصَّلاةُ
مِن شَرائِعِ الدّینِ وَ فیها مَرضاةُ الرَّبِّ عَزَّوَجَلَّ وَ هِىَ
مِنهاجُ النبیاءِ وَ لِلمُصَلّى حُبُّ المَلائِکَةِ وَ هُدىً و ایمانٌ وَ
نورُ المَعرفَةِ وَ بَرَکَةٌ فِى الرِّزقِ؛
 
 نماز، از آیین هاى دین است و رضاى
پروردگار، در آن
✳️قطعه ای زیبا از شاعر و ذاکر آل الله عالم جلیل القدر زنده یاد حاج شیخ حبیب اله عسکری مزینانی در باره انتخابات


سربلند است کشور ایران و ایرانی تبارجز در او فرهنگ عشق و خدمت و ایثار نیست
جرم ایرانی چه باشد نزد عُمّال ستمخواستار عزت است و برده نیست و خوار نیست
خواستند تا نوکر بیگانه باشد تا ابددیده اند اندر خورِ این ملت بیدار نیست
جنگ را تحمیل کردند تا زمینگیرش کنندشیر حق هر گز اسیرِ روبه مکار نیست
با نفاق داخلی و هجمه های خارجیدر نبرد است ه
قَالَ عِیسَى ابْنُ مَرْیَمَ:
 قَسْوَةُ الْقُلُوبِ مِنْ جَفْوَةِ الْعُیُونِ
وَ جَفْوَةُ الْعُیُونِ مِنْ کَثْرَةِ الذُّنُوبِ
وَ  کَثْرَةُ الذُّنُوبِ مِنْ حُبِّ الدُّنْیَا
وَ حُبُّ الدُّنْیَا رَأْسُ کُلِّ خَطِیئَة
مسیح اینچنین فرمود:
سنگدلیها از خشکیِ چشمها سرچشمه میگیرد
و خشکیِ چشمها به علت زیادی گناهان 
و بسیاریِ گناهان از حبِ دنیاست
و حب دنیا منشا همه ی گناهان است
خود نوشت:
خدایا به خاطر تو بخشیدمش گرچه شاید اصلا او باید مرا ببخشد.
امیرالمؤمنین علی علیه السلام:
حُبُّ الرِّئاسَةِ شاغِلٌ عَن حُبِّ اللّه ِ سُبحانَهُ.
امام على علیه السلام در حکمت هاى منسوب به ایشان:
 ریاستْ دوستى، از دوستى خداى سبحان باز مى دارد.
شرح نهج البلاغة: ۲۰ / ۳۰۷ / ۵۱۹.
نکته:
به نظر می رسد فرمایش امام ناظر بر ریاستی است که منشأش حب الدنیا و جهل بود و الا ریاست به معنای عامش که  از مصادیق آن ریاست الهی باشد که در ولایت و امامت خود را نشان می دهد نیست.
مهمترین اثر ریاست مذموم، غفلت زایی آن است. رئیس بی
در همین هنگام ناگهان مردی جوان بر ما وارد شد و پرسید: جناب استادالعلما به داد من برسید، من عاشق دختری پولدار و باایمان شده‌ام، در حالی که خود فقیرم. چه کنم؟من چون خوشحالان گفتم: اصل ایمان است مثلا ازدواج پیامبر(ص) و ...که ناگهان استاد با پایش رو پایم کوبید.و بلند گفتم: آیجوان: چه شد؟!من: هیچ. فقط می‌خواستم بگویم آی در زبان فرنگ یعنی من.جوان: عجبا. آی I یعنی من. چه حکمت‌ها و چه اشاراتی می‌دانید.جوان: او سوار خیل المسومه‌ی خود می‌شود و به کلاس قرآن
بسم الله الرحمن الرحیم
 عیسى علیه السلام :
بِحَقٍّ أقولُ لَکُم : إنَّ العَبدَ لا یَقدِرُ عَلى أن یَخدِمَ رَبَّینِ ، ولا مَحالَةَ أنَّهُ یُؤثِرُ أحَدَهُما عَلَى الآخَرِ وإن جَهَدَ ، کَذلِکَ لا یَجتَمِعُ لَکُم حُبُّ اللّه ِ وحُبُّ الدُّنیا
به حق برایتان مى گویم : بنده نمى تواند خدمتگزار دو پروردگار باشد و هرچه بکوشد ، باز یکى را بر دیگرى ترجیح خواهد داد. همچنین خدا دوستى و دنیا دوستى ، براى شما جمع نخواهد شد.1 
رسیدن به حب الله سخته یعنی برای
 
محمدعماد سلامی ۲۷ تیر ۹۶۰
۰

 
بسم الله الرحمن الرحیم
 عیسى علیه السلام :
بِحَقٍّ أقولُ لَکُم : إنَّ العَبدَ لا یَقدِرُ عَلى أن یَخدِمَ رَبَّینِ ، ولا مَحالَةَ أنَّهُ یُؤثِرُ أحَدَهُما عَلَى الآخَرِ وإن جَهَدَ ، کَذلِکَ لا یَجتَمِعُ لَکُم حُبُّ اللّه ِ وحُبُّ الدُّنیا
به حق برایتان مى گویم : بنده نمى تواند خدمتگزار دو پروردگار باشد و هرچه بکوشد ، باز یکى را بر دیگرى ترجیح خواهد داد. همچنین خدا دوستى و دنیا دوستى ، براى شما جمع نخواهد شد.1 
بسم الله الرحمن الرحیم
 
سفر عشق ( سفرنامه زیارت اربعین امام حسین )
 
قسمت دوم  :  مسیر نور
 
         بندهای کوله پشتی و کفش خویش را محکم کردیم با عزمی راسخ به همراه دوازده نفر دیگر از هم قطاران گروه ، از کوفه با پای پیاده عازم کعبه عشق - کربلای معلا – شدیم ، وقتی قدم در مسیر گذاردیم دیدیم در مسیل افتاده ایم ، رودی انسانی و سرشار از عشق باحرارت هرچه تمام تر دیوانه وار در یک مسیر ، در یک خط و به سوی یک مقصد در حرکتند. به حرکت و عبور عاشقان ابا عبدا
بسم الله الرحمن الرحیم
 
سفر عشق ( سفرنامه زیارت اربعین امام حسین )
 
قسمت دوم  :  مسیر نور
 
         بندهای کوله پشتی و کفش خویش را محکم کردیم با عزمی راسخ به همراه دوازده نفر دیگر از هم قطاران گروه ، از کوفه با پای پیاده عازم کعبه عشق - کربلای معلا – شدیم ، وقتی قدم در مسیر گذاردیم دیدیم در مسیل افتاده ایم ، رودی انسانی و سرشار از عشق باحرارت هرچه تمام تر دیوانه وار در یک مسیر ، در یک خط و به سوی یک مقصد در حرکتند. به حرکت و عبور عاشقان ابا عبدا

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها